Zbirka portretov Srečka Kosovela
Lokacijski podatki
Narodna in univerzitena knjižnica
Poglej na:
Status
Pristojni muzej/ustanova: Narodna in univerzitetna knjižnica
Ocena
Taksonomija o taksonomiji
Opis
Avgust Černigoj (1898–1985) in Srečko Kosovel (1904–1926) sta vnesla v slovensko umetnost novo umetniško gibanje konstruktivizem. Skupaj sta nameravala izdajati modernistično revijo Konstrukter oz. Kons, a do realizacije ni prišlo. Leta 1924 je Černigoj preživel nekaj časa pri Kosovelovih v Tomaju, kjer je nastal Kosovelov portret v oljni tehniki pod vplivom nemškega ekspresionizma. Na podlagi tega portreta je Černigoj naredil dve leti kasneje enega izmed najbolj znanih slovenskih konstruktivističnih portretov. Portret Kosovela najdemo tudi v opusu avstrijskega akademskega slikarja Alfonsa Grabnerja (1901–1990), ki je bil poročen s Srečkovo najmlajšo sestro Karmelo. Vsi trije Černigoj, Graber in Karmela so se med študijem v Münchnu spoprijateljili. Ker sta starša nasprotovala ljubezenski zvezi s Černigojem, se je Karmela kasneje poročila z Alfonsom. Grabner se je pri portretu Kosovela naslonil na Rembrandta, ki je bil njegov veliki vzor. Portret je naslikal v značilnem zemeljskem koloritu. Srečka Kosovela najdemo tudi v opusu Krištofa Zupeta (1939–). Portret daje vtis nedokončanosti, kar je poleg živega kolorita zanj značilno. Z vzpostavljenim kontrastom med belino platna ter slikovitim obrazom še bolj poudari psihološko plat portretiranca. Janez Pirnat (1932–) je poleg portreta tudi avtor kamnitega kipa Srečka Kosovela v Sežani iz leta 1976.
Strokovne reference in viri
Avtor zapisa
Urška Šavc (Narodna in univerzitetna knjižnica)
Predlog citata
Šavc, U. 2010: Zbirka portretov Srečka Kosovela. DEDI - digitalna enciklopedija naravne in kulturne dediščine na Slovenskem, http://dedi.si/dediscina/115-zbirka-portretov-srecka-kosovela.